LASTIK / KETAPEL / SLINGSHOT MODEN (products list updated 14 Ogos 2024)

SILA LAYAR BLOG SAYA DENGAN KOMPUTER (LAYAR BESAR) AGAR TIADA MESEJ YANG TERTINGGAL. SKRIN TELEFON BIMBIT TERLALU KECIL, MUDAH TERABAI INFO TERTENTU.



LASTIK MODEN, blog senarai produk yg dikendali khas oleh [lastik.outdoor]


SILA BACA DENGAN TELITI BUTIRAN PRODUK SEBELUM TANYA

Disebabkan "limitasi" oleh [Platform SP], sebahagian besar produk saya telah dipadam/dilupus di [Platform SP], maka saya akan senarai semula semua produk tersebut ke dalam blog ini.  Senarai produk di sini akan dikemaskini dari masa ke semasa (Platform SP telah lupuskan post2 yang saya ambil masa hampir setahun untuk dimuatkan) , sekiranya anda sedang mencari sesuatu jenis ketapel tertentu, anda boleh WaSap saya, mungkin saya ada stok tetapi masih belum sempat senaraikan, ataupun saya boleh mencadangkan pilihan penggantian yang lain.   Slingshot / Lastik / Ketapel yang dibawa masuk daripada China ini lebih tumpu kepada 'ketapel pertandingan' (competetive slingshot), lastik FeiHu serta 'tibetan antelope' sahaja.  Jenis sling-gun, sling-ikan, reel, dart dan sebagainya tiada dalam senarai jualan saya.

Wasap 016 28 28 524 (9am-9pm, hari minggu SAHAJA) sekiranya berminat.  Hanya untuk yang serius shj.   "PERFECTIONIST PLEASE STAY AWAY", bagi yang kurang sopan/tiada budaya/tidak etika dan racist, juga persilakan dapat daripada seller yang lain, jangan buang masa kita bersama.  KEPADA FIRST TIME BUYER, JANGAN MINTA LEBIH atau tawar harga yang tidak munasabah.  KEPADA YANG PERNAH MEMBELI DUA LASTIK KE ATAS DARIPADA SAYA, PEMBELIAN AKAN DATANG AKAN DAPAT [HARGA MEMBER].  Ceria.  Terima kasih.

MELASTIK:  KESELAMATAN MESTI SENTIASA DIUTAMAKAN.

 


 

Gambar berikut adalah istilah pada spesifikasi / parameters yang selalu pakai untuk lastik:

 

HARAP MAKLUM:  Lastik yang mahal tidak menjamin ketepatan melastik, kemahiran pelastik serta getah yang bersesuaian yang memainkan peranan yang lagi penting. Tetapi lastik yang mahal biasanya mempunyai ciri-ciri keselamatan yang lagi tinggi, rekabentuk yang padan gengaman tangan anda (maka keselesaan itu secara langsung akan meningkatkan ketepatan & konsistensi anda), serta mungkin mampu menemanai anda sepanjang hayat.  Lastik yang sangat di'kenan' juga akan memastikan kepuasan dalam hati anda, maka minat akan dapat berterusan dan berkekalan.

Melastik ialah satu hobi bersifat senaman, serta koordinasi mental dan badan (mata/tangan).  JANGAN salah guna, JANGAN ganggu ketenteraman serta membawa rasa ancaman kepada orang yang lain.  Harap bersama-sama jaga masa depan sukan/hobi ini.  Tksh.  

 

 

"No sales talk, tell the truth".

Anda boleh rujuk Pecahan Kategori Lastik di bawah mengikut kegemaran dan keperluan sendiri (klik senarai bab-bab di bawah untuk pemilihan lastik kegemaran anda):-

1: Entry Level / Beginner 入门弓

2: Tactical / Practical Slingshot

3: StraightCut 直板 / Palm Size / Vietnamese / US Style

4: Chabang Kayu / FeiHu 飞虎 Series (ABS/ Wooden)

5: CHUANTONG DANKUNG 传统弹弓 @ Traditional Slingshot (Tibetan Antelope 藏羚羊 - Cold Bending 冷弯 / Heat Bending 热弯 / casting 铸造)

6: Competitive Slingshot 竞技弹弓

7: Heavy Duty 重弓

8: High End 高端 / Special Design 特殊 / Koleksi Khas 收藏版 (TTF, Rotation Tips, etc)

9. Bead Stuck Catapult  卡球弓




*Saya bukan seorang "typical seller", tetapi "hardcore slingshoter", minat & ghairah terhadap slingshot, maka saya akan kekal dalam bidang ini.   Kepada yang suka meniru & cetak rompak buah fikiran saya, saya tidak membantah, anda boleh teruskan, janji boleh kembangkan slingshot dalam arah yang betul, tetapi juga sila bertanggungjawab kepada pembeli anda.




SILA WASAP [0162828524] atau SOPI CHAT untuk sebutharga.  Akan balas secepat mungkin.  Tksh.  Ceria.